Burberry


Az angol divatház története 1856-ban indult, amikor Thomas Burberry megalapította a márkát és üzletet nyitott Angliában. Kevesen tudják, de a híres ballonkabát mellett ekkoriban kifejlesztettek egy szőrméhez hasonló, légáteresztő és vízálló anyagot, amely a gabardin nevet kapta. A 19. század fordulóján már Londonban is megtalálhatóak lettek és védjegyükké tették a Prorsum szót, ami latinul csatársort jelent. A siker hamarosan tovább folytatódott, amikor a háborúban tartózkodó katonák számára kezdtek el kabátokat tervezni. A kockás mintát 1967-ben levédették. Később elkészültek a táskák, esernyők, sálak és egyéb kiegészítők is ebből a textilből.

Hamarosan a filmipar is felfigyelt az új divatra. Ebben az időszakban, a férfiak a civil életben is viselték és példájukat követve, a nők is hordani kezdték, ekkortól vált unisex darabbá. Az 1970-es években egyre több futballistán és sorozatsztáron lehetett látni a Burberry divatház kreációit. A márka igazi nemzetközi sikert aratott, de újabban nagy hangsúlyt fektetnek angol identitásukra, hosszú ideig Milánóban mutatták be a kollekcióikat, de nemrég visszatértek a londoni divathétre. 2001-ben csatlakozott hozzájuk Christopher Bailey angol tervező. Az ő irányítása alatt áll a Burberry Prorsum, a Burberry London, a reklámkampányok, valamint hirdetések lebonyolítása is.




Árkalkuláció és Foglalás