Prada Linea Rossa PS05RS TFY5N2
Gyártó: Prada
Márka: Prada
A keret színe: Rubber Blue
Keret típus: Aviator
Lencse színe: Barna
Keret típusa: Teljes keret
Anyag: Műanyag
Nem: Férfi
Keret színe: Kék
Polarizált: Igen
Lencse gyári színe: Dark Brown/ Mirror Gold Polarized
Cikkszám: ps05rs tfy5n2 3p
Készleten!
Prada
A Prada, S.p.A. olasz divatház elsősorban luxus színvonalú ruhákat, bőrből készült kiegészítőket, cipőket és táskákat tervez és gyárt. Az egyik legbefolyásosabb divatmárka, melynek drága, jó minőségű termékei sokak számára státusszimbólumot jelentenek.
A Fratelli Prada nevű bőrárú üzletet Mario Prada alapította 1913-ban Milánóban. Saját készítésű bőrműves termékein kívül Angliából importált utazóládákat és kézitáskákat is forgalmazott. Mario Prada a család nőtagjait a bolt közelébe sem engedte. Ironikus módon halálát követően az ötvenes évektől kezdve évtizedekig mégis nők irányították a divatházat, mivel Mario fiát, Albertót nem érdekelte az üzlet és annak vezetését feleségére bízta, akitől lányuk, Miuccia Prada vette át a stafétabotot. Miuccia Prada 1977-ben találkozott későbbi férjével, Patrizio Bertellivel, aki 17 éves kora óta vezette saját bőráru üzletét, és aki a találkozást követően csatlakozott a Prada céghez. Bertelli javaslata volt, hogy ne importáljanak több angol terméket, és hogy modernizálják a cég saját készítésű, ódivatú táskáit és bőröndjeit. A megújult Prada első sikerterméke egy vízhatlan hátizsák volt, amit a Miuccia Prada 1979-ben tervezett abból az erős, fekete nejlonból, amivel nagyapja az utazóládákat borította. A siker nem volt azonnali, mivel a táskák drágák voltak, a Prada márkanevet pedig egyáltalán nem reklámozták.
1983-ban A Prada megnyitotta második üzletét Milánóban, két évvel később pedig piacra dobott egy egyszerű, modern, fekete nejlon táskát, ami azonnal slágertermék lett. Ugyanebben az évben a divatház Firenzében is megjelent, valamint külföldön is terjeszkedni kezdett, üzletekkel Párizsban, Madridban és New Yorkban. 1989-ben debütált a divatház első készruha-kollekciója, melynek luxusminőségű anyagokból készült, egyszerű vonalú, alapszínekből tervezett darabjaival a Prada betört a divat élmezőnyébe. Az 1990-es években a Prada lett az egyik legnagyobb név a divat világában. 1992-ben az addigra több mint 30 millió dollár éves bevételt hozó divatház piacra dobta a Miu Miu ruhamárkát. A fiatalos, szintetikus anyagokat használó vonal Miuccia becenevéről kapta a nevét. A kilencvenes évek közepére megjelent a divatház első férfiaknak szánt készruha-kollekciója is, és Prada Sport néven 1997-ben sportruhák is bekerültek a ház termékei közé.