Ray-Ban
A Ray-Ban története 1937-ben kezdődött, amikor az amerikai légierő a Bausch & Lomb cégnek megbízást adott egy speciális, pilóták számára készülő napszemüveg kifejlesztésére. A megbízást megelőzte egy apró, de semmiképpen sem elhanyagolható esemény. 1927-ben, a légierő kötelékében tartozó MacCready főhadnagy, léghajóján átrepülte az Atlanti óceánt. A túl erős fényerő és a nap sugarainak visszaverődése következtében fellépő fejfájással és hányingerrel küzdött a magasban. MacCready a Bausch & Lomb céghez fordult, szükségük lenne egy napsugártól takaró és védő, ugyanakkor jó kilátást biztosító szemüvegre. Így született meg a „zöld szemüveg", amely nemcsak véd, hanem szűr is. Ezt a zöld lencsét szuperkönnyű keretbe foglalták, Large Metál névre keresztelték és kitalálták mellé a Ray-Ban márkanevet. 1937. május 7-én a Ray-Ban 3 dollár 75 centes egységáron megjelent a piacon.
Nem kellett sok ahhoz, hogy az amerikai sztárok többsége is népszerűsítse. 1952-ben a Wayfarer modell megjelenésével- melyet James Dean is hordott- újabb sikerfejezetek kezdődött, a márka történetében. Így lett a Ray-Ban a nyugat- európai és az amerikai fiatalok vágyainak netovábbja.
A nyolcvanas évek hozta meg a legnagyobb fordulatot, 1987 -ben ünnepelte a Ray-Ban az 50. születésnapját. Ebből az alkalomból a Fashion Designers of America tanácsától megkapta a Fashion Award- díjat. Ekkorra a Ray-Ban őrület eléri a filmrendezőket is. A végleges szentesítésre, a hírnév megerősítésére azonban akkor került sor, amikor Jack Nicholson Wayfarer típusú szemüvegben jelenik meg az Oscar- díj kiosztón.