Chanel


A Chanel divatház létrejötte egyértelműen Gabrielle “Coco“ Chanel nevéhez fűződik. Egyszerű varrónői pályafutása hatalmas divatbirodalomban vált teljessé. 1909-ben nyílt meg az első Chanel bolt a Párizsi Balsan apartment földszintjén. 1913-ban két újabb Chanel női sportruházati bolt is megnyitotta kapuit a vásárló közönség előtt Deauville-ben és Biarritz-ben. Az Első Világháború is hatással volt a divat alakulására.Ez pedig Chanel ízlésvilágának a teljes hódítását jelentette. A háború ideje alatt újabb Chanel bolt nyitotta meg kapuit a párizsi Ritz Hotellel szemben, a Cambon utcában. A divatbeli ízlése 1915-re Franciaország szerte elterjedt, a letisztultsága miatt. 


Az 1920-as évek trendjének megfelelően Chanel gyöngyökkel díszített kollekciókat tervezett, melyek a mai napig modern és divatos darabjait képeznék bármely hölgy ruhatárának. 1921 re tehető az első parfüm bemutatása, amely a napjainkra világhírű Chanel Nr. 5 illat születésének dátuma. Természetesen az illat hatalmas sikert aratott, ehhez a kampányhoz köthető talán a leghíresebb Chanel reklám, mely Marilyn Monroe közreműködésével készült.
Később a II. Világháború előszelei miatt, Coco visszavonult és a párizsi Hotel Ritzbe költözött az új udvarlójával, egy náci tiszttel Hans Gunter von Dincklage-dzsel. Ebben az időszakban csak a parfümök és a kiegészítők voltak kaphatóak, az akkoriban működő butikokban. 


A háború után Chanel felkereste régi támogatóit üzleti megbeszélések céljából, és rövid idő alatt újra top-márkává vált. Ugyan ebben az évben Coco elkezdett együtt dolgozni Robert Goossens ékszerésszel, hogy megtervezzenek egy sorozat Chanel ékszert, amelyek kiegészítik az öltözeteket. Két évvel később már pikévarrásos bőrtáskákat is lehetett Chanel tervezésében vásárolni. Gabrielle „Coco“ Chanel 1971 január 10-én halt meg, 87 évesen. Halála után Jacques Wertheimer vette át az egész Chanel-ház vezetését. Kritikusai szerint nem törődött sokat a céggel, ezért az átlagosan teljesített. 
Napjainkban Alain Wertheimer a Chanel vezérigazgatója. A divatház kínálata az utóbbi években számos termékkategóriával bővült (kozmetikumok, napszemüvegek, karórák) és egyik kasszasikert követi a másik. Világszerte ismert minőségi és megbízható termékei, luxuscikkei számos ország polgárának jelent biztos pontot a divatvilág állandó váltakozásai között.




Árkalkuláció és Foglalás